ALTERIA MOTOR, s.r.o.
Autorizovaný predaj a servis Mitsubishi Motors


Spoločnosť Mitsubishi Motors odštartovala plán 'DRIVE FOR GROWTH'

Spoločnosť Mitsubishi Motors odštartovala plán 'DRIVE FOR GROWTH' (Na ceste k rastu) s cieľom zvýšiť objem predaja, tržieb aj ziskovosti


Cieľom trojročného plánu je viac ako 30% nárast predajných objemov a tržieb

  • Marža prevádzkového zisku by mala dosiahnuť min. 6%
  • Investičné výdavky a investície do výskumu a vývoja by v priebehu troch rokov mali vzrásť na viac ako 600 miliárd Jenov
  • Urýchlenie produktových inovácií uvedením šiestich nových modelov, vrátane SUV s označením Eclipse Cross
  • Plánované rozšírenie trhu v regióne ASEAN, USA a Číne

Tokio / Bratislava, 19. októbra 2017 – Spoločnosť Mitsubishi Motors predstavila 18.10.2017 svoj trojročný strategický plán "Drive for Growth" (Na ceste k rastu) na dosiahnutie trvalo udržateľného a ziskového rastu, s cieľom zvýšiť ročný predajné objemy najmenej o 30% na 1,3 milióna vozidiel, resp. tržby na úroveň 2,5 bilióna jenov.

V rámci tohto plánu chce Mitsubishi Motors do konca fiškálneho roka 2019 docieliť maržu prevádzkového zisku na úrovni najmenej 6%, oproti 0,3% vo fiškálnom roku 2016. Plán je postavený na programe produktových inovácií v kombinácii s cieleným rozširovaním trhu a zlepšovaním prevádzkovej efektivity.

Osamu Masuko, generálny riaditeľ spoločnosti Mitsubishi Motors to okomentoval: "Drive for Growth je novým strategickým plánom spoločnosti Mitsubishi Motors. Našou najvyššou prioritou je obnoviť dôveru v našu spoločnosť, úspešne uvádzať nové vozidlá a dosiahnuť prudký pozitívny obrat z pohľadu financií. To bude tvoriť základ nášho budúceho udržateľného rastu, ktorého súčasťou sú aj zvýšené investičné výdavky a vyššie investície do vývoja produktov. "

Súčasťou plánu Drive for Growth (Na ceste k rastu) je 60% nárast ročných investičných výdavkov na 137 mld. Jenov v priebehu fiškálneho roka 2019 - čo zodpovedá navýšeniu investícií v pomere k tržbám na 5,5% ročne. Výdavky na výskum a vývoj v rovnakom období vzrastú o 50% na 133 miliárd Jenov. Celkovo tak investície dosiahnu objem viac ako 600 miliárd Jenov. Mitsubishi Motors aj napriek uvedeným navýšeniam zachová pravidlá fiškálnej disciplíny a počas daného obdobia ostane v čiernych číslach. Zámerom spoločnosti je zaviesť zásady vyplácania dividend na konkurencieschopnej úrovni v porovnaní s ostatnými japonskými automobilkami.

Mitsubishi Motors v rámci svojej investičnej politiky plánuje posilniť svoje zameranie na vozidlá SUV a pick-upy s pohonom všetkých kolies a postupne uviesť 11 modelov, vrátane vozidiel XPANDER a Eclipse Cross. Program produktových inovácií pôjde ruka v ruke so stratégiou rozšírenia trhu v regióne ASEAN, Oceánii, Spojených štátoch, Číne a Japonsku.

Prezident Osamu Masuko pri tejto príležitosti uviedol: "Toto je náš ambiciózny program s cieľom maximálne využiť naše silné stránky v rastúcich segmentoch trhu, najmä v kategórii vozidiel s pohonom všetkých kolies, a podporovať rast na trhoch, kde má naša značka vysoký potenciál, najmä v regióne ASEAN. Tento rastový program bude zahŕňať aj efektívnu a disciplinovanú prevádzkovú stratégiu v oblasti riadenia nákladov. "

Mitsubishi Motors v rámci strategického plánu Drive for Growth chce v regióne ASEAN dosiahnuť 10% podiel na trhu. V USA potom Mitsubishi posilní svoje predajné aktivity. Pôsobenie automobilky v Číne by malo posilniť uvedenie ďalších modelov, ako napr. Outlander a Eclipse Cross. Spoločnosť bude taktiež investovať do svojej predajnej siete a produktového portfólia, aby sa v Japonsku na konci plánovaného obdobia vrátila k ziskovosti.

Uvedený strategický plán je postavený na troch strategických iniciatívach:

  1. Produktové inovácie: Počas strategického plánu uvedie Mitsubishi Motors 11 nových modelov, z toho šesť úplne novej modelovej obmeny - tzn. priemerne dva ročne - a zvyšok budú tvoriť významné modernizácie súčasných vozidiel. Spoločnosť očakáva, že koncom plánovaného obdobia bude pätica najlepšie predávaných globálnych modelov - zahŕňajúcich SUV, vozidlá s pohonom 4WD a plug-in hybridné elektromobily (PHEV) - tvoriť 70% celkových predajných objemov. Vzhľadom k posunu k nízko emisným vozidlám spoločnosť taktiež oznámila, že naprieč svojimi kľúčovými modelmi plánuje ponúkať aj elektrifikované verzie, vrátane elektromobilu triedy mini / mikro (od r. 2020).


  2. Zameranie na kľúčové trhy s cieľom dosiahnuť rast tržieb: Výsledkom tohtoročného otvorenia nového výrobného závodu v Indonézii a nedávneho uvedenia MPV s označením XPANDER bude zaznamenaný silnejší rast v regióne ASEAN, ktorý predstavuje najväčší a najziskovejší trh tejto skupiny. Očakáva sa, že predajné objemy v regióne ASEAN vzrastú z 206 tisíc vozidiel na 310 tisíc vozidiel v roku 2019. Mitsubishi Motors ďalej uvedie nové modely, ktoré napomôžu k pozitívnemu obratu predaja minivozidiel, dôležitých na Japonskom trhu. V USA zase spoločnosť zlepší svoju predajnú sieť s cieľom dosiahnuť 30% nárast predajných objemov na 130 tisíc vozidiel vo fiškálnom roku 2019. V Číne chce Mitsubishi Motors do roku 2019 zdvojnásobiť počet svojich predajcov a zároveň viac než zdvojnásobiť predaje na 220 tisíc vozidiel.


  3. Optimalizácia nákladov: Mitsubishi Motors bude prísne kontrolovať výrobné náklady s cieľom znížiť náklady v kategórii "monozukuri" (výroba produktov s pridanou hodnotou) o 1,3% ročne, a to aj napriek vysokým investíciám do výskumu a vývoja. Popri riadeniu nákladov bude spoločnosť ťažiť aj z narastajúcich synergií, ktoré plynú z členstva v aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi.

Mitsubishi Motors chce v priebehu plánovaného obdobia dosiahnuť synergie v celkovom objeme vyše 100 miliárd jenov, pričom väčšina by mala plynúť z výhod nižších nákladov v oblasti dodávok a ďalej úspor v oblasti výskumu a vývoja.

Do programu širšieho využívania synergií v rámci Aliancie Mitsubishi Motors prispeje svojimi odbornými znalosťami v oblasti technológií pohonu PHEV, svojimi skúsenosťami s výrobou vozidiel SUV a pick-upov, rovnako tak ako výhodami silného postavenia v regióne ASEAN, s cieľom zdvojnásobiť celkové synergie do konca roka 2022 na viac ako 10 miliárd EUR.

"Modernizujeme náš produktový rad, investujeme do výskumu a vývoja a zameriavame sa na rast kľúčových trhov," doplnil Osamu Masuko. "Strategický plán Drive for Growth nám umožní v nasledujúcich troch rokoch pokračovať v transformácii našej spoločnosti."

 

O spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC)

MMC je japonská automobilka s celosvetovou pôsobnosťou, pýšiaca sa konkurenčnou výhodou v oblasti pick-upov aj vozidiel SUV, najmä v oblasti regiónu ASEAN. Automobilka v roku 2009 predstavila svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil (i-MiEV), po ktorom v roku 2013 nasledoval model Outlander PHEV - prvé plug-in hybridné SUV s pohonom 4WD a s dvojicou elektromotorov. MMC po celom svete zamestnáva na 30 tisíc ľudí. Výrobné závody MMC nájdeme v Japonsku, Thajsku, Číne, Indonézii, na Filipínach a v Rusku. Zásadnú úlohu v raste MMC zohrávajú napr. modely Pajero Sport, L200 / Triton a Outlander. Celosvetové predaje tejto automobilky vo fiškálnom roku 2016 dosiahli 926 000 vozidiel. Čisté tržby MMC za fiškálny rok 2016 dosiahli objem 1,9 bilióna jenov. Spoločnosť MMC je kótovaná na tokijskej burze cenných papierov.

.