1. Celkový prehľad
Spoločnosť MMC vykázala za FY2015 (od 1. apríla 2015 do 31. marca 2016) konsolidované čisté tržby vo výške 2267,8 mld. jenov, čo v porovnaní s predchádzajúcim fiškálnym obdobím predstavuje nárast + 4%, čiže o 87,1 mld. jenov.
Spoločnosť MMC zaznamenala prevádzkový zisk vo výške 138,4 mld. jenov, jedná sa o medziročný nárast + 2% v objeme 2,5 mld. jenov. Aj napriek niektorým nepriaznivým okolnostiam, ako bol napr. zhoršujúci sa výmenný kurz či nárast nákladov na kvalitatívne opatrenia na trhu, k nárastu okrem iného prispeli aj pozitívne faktory ako znižovanie nákladov či zlepšenie objemu a skladby modelov.
Spoločnosť MMC realizovala zisk z bežnej činnosti vo výške 141,0 mld. jenov, čo predstavuje medziročný pokles o 7%, čiže 10,6 mld. jenov. Čistý zisk pripadajúci majiteľom materskej spoločnosti dosiahol 89,1 mld. jenov, pričom zaznamenal medziročný pokles o 25%, teda 29,1 mld. jenov.
2. Objem predaja
Celosvetové predaje za fiškálny rok 2015 dosiahli objem 1 048 000 vozidiel, čo v porovnaní s FY2014 predstavuje pokles o 4%, teda 42 000 vozidiel. Objem predajov podľa regiónov bol nasledovný:
Japonsko: Aj napriek nárastu predajných objemov v registráciách nových vozidiel zohral nepriaznivú úlohu pokles predaja minivozidiel, a tak celkový objem dosiahol 102 000 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka znamená pokles o 13 000 vozidiel, teda 11%.
Severná Amerika: Objemy predaja dosiahli 135 000 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast + 18 000 vozidiel, čiže +16%. Za nárastom stoja predovšetkým rastúce predajné úspechy modelov Outlander a Outlander Sport.
Európa: Objem predaja v regióne Západnej Európy dosiahol 173 000 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast + 11%, t.j. o 19 000 vozidiel viac; k rastu prispeli najmä predaje v Nemecku a vo Veľkej Británii. Uvedený nárast však nedokázal kompenzovať pokles predaja v Rusku, kde došlo k prepadu hospodárstva a rastu cien kvôli nepriaznivému výmennému kurzu, čo viedlo k predajom s objemom 206 000 vozidiel; celý región teda oproti porovnateľnému obdobiu vykázal pokles o 9%, teda o 21 000 vozidiel.
Ázia: Objem predaja dosiahol 322 000 vozidiel, čo znamená medziročný pokles o 6%, čiže o 22 000 vozidiel. Hoci došlo k medziročnému nárastu predaja v Thajsku (predovšetkým vďaka stabilným predajom modelu Pajero Sport, ktorý bol uvedený na trh v októbri 2015), na celkové predaje v tomto regióne nepriaznivo dopadol pokles predajov v Číne a Indonézii.
Ostatné regióny: Objemy predaja dosiahli 283 000 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 1%, čiže o 4 000 vozidiel.
Výhľad pre fiškálny rok 2016
Predpovede prevádzkových výsledkov pre fiškálny rok 2016 (od 1. apríla 2016 do 31. marca 2017) budú v tejto chvíli pozastavené, nakoľko spoločnosť MMC v súčasnosti dôkladne vyhodnocuje budúce dopady "nesprávneho testovania spotreby paliva niektorých produktov vyrábaných spoločnosťou MMC" v súvislosti s oznámením z 20. apríla 2016. Predpoveď konsolidovaných tržieb pre fiškálny rok 2016 spoločnosť MMC zverejní v najbližšom možnom termíne.