Pre spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) bude nadchádzajúci ženevský autosalón 2017 znamenať zásadný obrat, keďže na ňom vo svetovej premiére predstaví úplne nové kompaktné SUV "Eclipse Cross", - prvého zástupcu novej generácie vozidiel Mitsubishi Motors, ktoré by malo prispieť k naplneniu plánu MMC na európskom trhu postupne zaujať rolu takmer výhradného SUV hráča.
Model Eclipse Cross ako taký by mal napomôcť rozšíriť zákaznícku základňu Mitsubishi Motors v rámci značky úplne novým smerom, po boku súčasných aj budúcich generácií modelov ASX a Outlander. Stavať by mal pritom na piatich hlavných produktových pilieroch, ktorými sú:
SUV v štýle kupé s ostrými líniami a nemenej ostrými jazdnými kvalitami slávnostne uvádza nový dizajnový jazyk MMC a súčasne prináša do tohto automobilového segmentu celý rad nových pokrokových vlastností a funkcií.
Eclipse Cross sa najprv začne dovážať do Európy, a to počnúc posledným kvartálom roka 2017 (u predajcov by sa mal objaviť koncom roka 2017 / začiatkom roka 2018, v závislosti od konkrétneho trhu). Až potom bude uvedený na trhoch v Japonsku, Severnej Amerike, Austrálii a ďalších regiónoch.
V snahe vrátiť značku Mitsubishi Motors tam, kam skutočne patrí, sa MMC rozhodla vydať na novú cestu smerovania svojich produktov, a pretaviť tak 80 rokov skúseností v oblasti vývoja a výroby vozidiel s pohonom všetkých kolies (od prvého vozidla s pohonom 4WD, modelu PX33 z roku 1937), bezmála 40 rokov skúseností s vozidlami kategórie SUV (od pôvodného modelu Pajero z roku 1982) a 30 rokov sústredenia na technológie AWC (All-Wheel-Control - od pôvodného modelu Galant VR4 Dynamic Four z roku 1987) v kapitál určujúci budúcnosť značky.
Výsledkom tejto vízie je zostava modelov, z ktorých prvým reprezentantom je Eclipse Cross 2017.
Eclipse Cross má ako najnovší prírastok do rodiny SUV modelov od Mitsubishi Motors za úlohu plniť dve kľúčové úlohy:
V uvedenom kontexte bude Eclipse Cross rozšírením existujúcej modelovej rady popri modeloch ASX a Outlander, avšak s odlišným strategickým plánom: SUV kupé, ostrými líniami, povestnou japonskou kvalitou, prepracovanou jazdnou dynamikou, premysleným obostavaním priestoru a pokrokovými funkciami, by malo rozšíriť cieľový trh Mitsubishi Motors o nových zákazníkov ...
... na neustále rastúcom svetovom trhu s vozidlami SUV, ktorý predstavuje cca 25% celkového trhu, kde sa kategória „kompaktov" teší najväčšiemu rastu.
... v rámci prudko sa rozvíjajúceho podsegmentu SUV kupé, pre ktorý Mitsubishi Motors pripravila v roku 2013 svoj prvý koncept XR PHEV.
Tento nový strategický plán sa jasne odráža už vo zvolenom označení - nejde o žiadny tajuplný akronym, ale o skutočný názov, ktorý spája emócie toho najlepšieho z oboch svetov MMC:
MMC sa rozhodla svoj tradičný konštrukčný um obohatiť o nutnú dávku emócií, a nadviazať tak na koniec epochy "univerzálnosti", keďže súčasní zákazníci cielene vyhľadajú produkty odrážajúce ich osobnosť - či už ide o automobily, módu, dizajnové výrobky a ďalšie.
Dôkazom toho sú posledné tri roky kompletnej reorganizácie oddelenia dizajnu a nastolenia dlhodobej dizajnovej stratégie s vyjadrením konzistentnej, expresívnej a originálnej vizuálnej identity ("DYNAMIC SHIELD" koncept) atď., o čom vypovedá niekoľko úspešných koncepčných vozidiel: XR PHEV II Concept z roku 2015, eX Concept z roku 2015 a GT-PHEV Concept z roku 2016.
Prostredníctvom modelu Eclipse Cross sa uvedené zámery pretavujú v realitu s jasným prechodom od štúdie XR PHEV II Concept v skutočné sériové vozidlo, vrátane zohľadnenia všetkých výrobných a zákonom daných obmedzení.
Spomínaný posun je zrejmý z mimoriadne dynamických kriviek nového vozidla, pripomínajúcich atléta v štartovných blokoch ...
... Nová podoba mimoriadne expresívneho konceptu vizuálnej identity "DYNAMIC SHIELD" s posunutím hmlových a smerových svetiel o niečo nižšie do výrazných puzdier, zatiaľ čo LED svetlomety a svetlá denného svietenia sú umiestnené o niečo vyššie;
... Zachovanie klinového bočného profilu konceptu s cieľom zdôrazniť pocit pohybu prislúchajúci vozidlu s karosériou kupé, pričom dynamický charakter je ešte zdôraznený nápadným sklonom zadného okna, dlhým rázvorom a krátkymi prevismi či vytiahnutými lemami predných aj zadných blatníkov;
... Výrazne tvarované bočné charakteristické krivky v hornej aj spodnej časti vozidla, tiež vypožičané zo štúdie XR PHEV II Concept, vzájomne sa odrážajúce, tu so silným dôrazom na hmotu, ako by bol automobil vytesaný z jediného kusu kovu;
... Samotná horná charakteristická krivka lemujúca zadnú časť vozidla (s odkazom na štartovacie bloky) pod charakteristickým deleným zadným oknom, rovnako prenesená zo spomínaného konceptu;
... Svetelná lišta ubiehajúca naprieč celou zadnou časťou vozidla, a tak opticky zdôrazňujúca jeho stabilitu, kombinujúce LED brzdové svetlo s tretím (vyššie umiestneným) LED brzdovým svetlom kvôli lepšej viditeľnosti pre ostatných účastníkov cestnej premávky;
... Zadný stierač schovaný pod malým strešným spojlerom, neprekážajúci výhľadu dozadu a nenarušujúci celkové štylistické stvárnenie.
Žiadne preplácané kudrlinky, ale presvedčivý a veľmi sebavedomý dizajn ...
V snahe dokladovať kvalitatívny posun značky sa dizajnérske oddelenie MMC rozhodlo výrazne zvýšiť úroveň vnímanej kvality všetkých svojich budúcich produktov. Počnúc modelom Eclipse Cross bude výber materiálov, textúr, farieb, výplní atď. lepšie zladený s poňatím japonského remeselného spracovania, v súlade so storočnou tradíciou "Kvalitného japonského výrobcu".
Dômyselné remeselné spracovanie je ešte vylepšené akcentmi z uhlíkových vlákien či lesklým čiernym lakom na prístrojovom paneli, volante, stredovom paneli a vo výplniach dverí; lesklé strieborné dekory zase lemujú spodnú časť prístrojovej dosky, lišty stredového panelu, zahnuté hrany lakťových opierok predných dverí, výduchy ventilácie atď.
Model Eclipse Cross je zároveň prvým modelom, v ktorom sú predstavené nové vysoko kvalitné ovládacie prvky, či už s tradičnou funkciou (páka voliča prevodovky, ventilácie atď.) alebo pre nové technológie (ovládanie pomocou touchpadu atď.), ako aj úplne nové prevedenie sedadiel.
Ďalšou premiérou v Eclipse Cross je nová architektúra prístrojovej dosky z dielne dizajnérskeho oddelenia MMC s usporiadaním, ktoré kladie dôraz na horizontálnu os a rozdelenie funkcií na "informačné" (nad osou) a "ovládacie" (pod osou). Toto racionálne usporiadanie opticky rozširuje interiér vozidla a napomáha lepšie vnímať náklony počas jazdy; k čomu ešte viac napomáha skvelý výhľad z vozidla dopredu vďaka nízko položenej prístrojovej doske a optimálnej výške kapoty motora v kombinácii s tvarom a sklonom čelného skla aj výbornou polohou za volantom. O niečo nižšie sa nachádza stredový panel, ktorý odráža dynamický vzhľad, charakter a schopnosti tohto modelu, ktorého interiér na vodiča pôsobí ako tradičný kokpit.
Eclipse Cross nezabúda na pohodlie ponúkané najrôznejšími mobilnými prístrojmi, ktorými sme dnes obklopení, a tak prináša celý rad moderných technických riešení (dostupných v závislosti od konkrétneho trhu a modelu), pričom bude prvým z takto vybavených modelov MMC.
1. Na širokom stredovom paneli, rozdeľujúcom prednú časť kabíny, nájdeme touchpad na ovládanie od Mitsubishi Motors.
Nové rozhranie od Mitsubishi Motors zaručuje maximálne intuitívne ovládanie. Napríklad hlasitosť audio systému možno ľahko upraviť potiahnutím dvoch prstov nahor alebo nadol po ploche ovládača. Touchpad môže slúžiť na ovládanie funkcií audia alebo prehrávača iPod, prípadne funkcií systému Apple CarPlay.
2. O niečo vyššie v hornej časti prístrojovej dosky modelu Eclipse Cross sa nachádza systém 'Smartphone Link Display Audio' (SDA) od MMC. Systém ovládaný prostredníctvom štíhlej 7" dotykovej obrazovky umožňuje vodičovi bezpečne sledovať online informácie a dáta s minimálnym odkláňaním zraku od vozovky.
Systém SDA v modeli Eclipse Cross podporuje technológiu Apple CarPlay*1, ktorá prináša inteligentnejší a bezpečnejší spôsob používania prístrojov iPhone*1 na palube vozidla.
Vodič môže prostredníctvom Siri*1 alebo dotykovej obrazovky systému SDA získavať údaje navigácie (optimalizované podľa aktuálnej dopravnej situácie), volať a prijímať hovory, vyvolávať textové správy alebo počúvať hudbu spôsobom, ktorý neodvádza pozornosť od riadenia. SDA rovnako podporuje technológiu Android AutoTM*2, ktorá ponúka hlasové ovládanie služieb Google MapsTM*2, prehrávanie hudby na Google PlayTM*2 a ďalšie moderné aplikácie
Vďaka umiestneniu touchpadu na stredovom paneli vodič ľahko ovláda systém SDA bez nutnosti meniť polohu za volantom.
1... Apple CarPlay, iPhone a Siri sú ochranné známky spoločnosti Apple Inc. registrované v Spojených Štátoch Amerických a v ďalších krajinách.
2... Android Auto a Google Maps sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.
3. Poslednou z trojice nových vyspelých technológií, po prvý krát predstavených v modeli Eclipse Cross (a v danom automobilovom segmente stále veľmi vzácnych) je displej HUD (Head Up Display) s projekciou na čelné sklo. Do vodičovho zorného poľa sa tak premietajú informácie potrebné pre ovládanie vozidla, ako je napr.:
Virtuálny displej je kalibrovaný tak, aby sa minimalizovala vzdialenosť medzi ohniskom displeja a zorným poľom vodiča, čo znamená minimálne odkláňanie zraku od vozovky v záujme rýchlejšieho a bezpečnejšieho odčítania zobrazovaných informácií.
Displej HUD, umiestnený nad kaplnkou prístrojov, sa vyklápa a sklápa spoločne so zapaľovaním vozidla, prípadne aj ručne pomocou ovládača. Presnú pozíciu displeja je možné upravovať podľa polohy za volantom a súčasne meniť jas podľa intenzity okolitého svetla.
Aj napriek kompaktným rozmerom štýlovej karosérie dokáže Eclipse Cross ponúknuť pasažierom vzdušnú a priestrannú kabínu.
Ústretové prostredie, vychádzajúce z rázvoru 2 670 mm, celkovej šírky 1 805 mm a dĺžky 4 405 mm, ťaží najmä z odlišného usporiadania, ktoré okrem iného využíva nízko položenú prístrojovú dosku a nastaviteľné zadné sedadlá.
Použitá konštrukcia zadných sedadiel s delením 60:40 disponuje mechanizmom posúvania a úpravy sklonu, a dovoľuje tak maximálne využiť batožinový priestor bez toho, aby tým utrpel štýlový vzhľad modelu Eclipse Cross s karosériou SUV v tvare kupé. Pasažieri na zadných sedadlách sa môžu tešiť na veľkorysý priestor pre nohy (rozsah 200 mm), pričom majú zároveň možnosť nastaviť si ideálnu polohu pre pohodlné cestovanie (sklon 16 - 32° v ôsmich rôznych polohách nastavenia). Dlhé cesty si tak vychutnajú s dostatkom miesta nad hlavou, a to aj napriek siluete karosérie, ktorá sa zvažuje smerom dozadu.
K celkovej priestrannosti prispieva aj premyslená konštrukcia strechy, ktorá ponúka dostatok priestoru pre hlavu a to aj s panoramatickým strešným oknom (výbava na prianie).
Tomu sekundujú úzke (avšak veľmi pevné) prahy, úplne zakryté spodnými panelmi dverí, ponúkajúce cestujúcim ľahké nastupovanie a vystupovanie bez rizika zašpinenia nohavíc v nepriaznivom počasí.
A v neposlednom rade je Eclipse Cross tichým vozidlom, čo opäť prispieva k celkovému dojmu vysokej kvality na palube:
Pokiaľ forma nasleduje funkciu, potom nesmieme zabúdať ani na funkciu kvôli samotnému vzhľadu: pri modeli Eclipse Cross sa konštrukčné oddelenie MMC zameralo na to, aby SUV kupé dokázalo ponúknuť aj výbornú jazdnú dynamiku, zodpovedajúcu označeniu "kupé":
- Vysoká tuhosť karosérie: Model Eclipse Cross bol obdarený veľmi tuhým skeletom karosérie, čo je základná podmienka každého vozidla, ktoré má prinášať pôžitok za volantom.
Z mnohých použitých konštrukčných riešení menujme pridanie vzpery s trojbodovým uchytením vpredu, ktorá bude štandardne použitá vo všetkých prevedeniach tohto modelu, alebo špeciálne výstuhy v motorovom priestore pod čelným sklom, puzdra pružín atď. Zvolené nastavenia prinášajú priamejšiu spätnú väzbu od riadenia a zvyšujú stabilitu počas rýchlejšej jazdy v priamom smere.
Ďalšie konštrukčné spoje sa v širokej miere objavili v oblasti dverných otvorov, okolo otvoru výklopných zadných dverí a podbehov zadných kolies. Výsledkom je vyššia torzná tuhosť, čo znamená priamejšiu spätnú väzbu od volantu a vyššiu kvalitu jazdy vďaka menším vibráciám.
- Starostlivo odladený podvozok: Predné aj zadné tlmiče v modeli Eclipse Cross používajú rýchlo reagujúce spätné ventily, ktoré prinášajú kvalitnejšie tlmenie síl, vrátane konštrukcie s pružinami pérovania, ktoré účinne prispievajú k stabilite celého systému odpruženia. Nasadením tenších sediel v pružinách predných ramien a natočením týchto sediel sa podarilo dosiahnuť vyššiu linearitu zmien zaťaženia pri stlačovaní. To zlepšuje jazdnú stabilitu v priamom smere aj spätnú väzbu od riadenia.
V zavesení zadných kolies sa používajú vsadené puzdra horných aj spodných vodiacich ramien a ramená pre nastavenie uhla zbiehavosti kolies. Vďaka svojej nízkej tuhosti pohlcujú puzdra viac rázov od povrchu vozovky pri odskakovaní kolies, a výrazne tak potláčajú nepríjemné vibrácie za jazdy v priamom smere. Zavesenie zadných kolies vykazuje vyššiu tuhosť voči priečnym silám v záujme presnejšieho riadenia a priamejšej spätnej väzby od volantu aj vyššej stability celého vozidla.
- Super-All Wheel Control (S-AWC) Integrovaný stabilizačný systém: Systém S-AWC vlastnej konštrukcie Mitsubishi Motors možno v stručnosti popísať ako zastrešujúcu technológiu, ktorá pokrýva najrôznejšie varianty toho istého princípu v závislosti na technickom riešení jednotlivých modelov vozidiel. Bez ohľadu na typ vozidla vždy slúži k regulovaniu hnacích a brzdných síl všetkých štyroch kolies, najmä rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi ľavými a pravými kolesami vozidla.
Systém 4WD v podstate dodáva optimálny krútiaci moment na zadné kolesá na základe otvorenia škrtiacej klapky, rýchlosti vozidla a jazdných podmienok.
Systém S-AWC potom v Eclipse Cross s pohonom 4WD využíva aktívnu kontrolu stáčania okolo zvislej osi vozidla, aktivovanú brzdovým pedálom. Vďaka tomu dokáže systém S-AWC presne vyhodnocovať pokyny od vodiča a chovanie vozidla pomocou informácií zo senzorov sústavy riadenia, rýchlosti stáčania vozidla, hnacieho momentu, brzdnej sily a rýchlosti otáčania kolies. Na základe spätnej väzby od senzorov rýchlosti stáčania potom S-AWC dodáva potrebný moment zatáčania príslušným komponentom sústavy tak, aby vozidlo čo najpresnejšie nasledovalo zámery vodiča pri otáčaní volantom. Systém S-AWC zabezpečuje presnejšie prechádzanie zákrutami, vyššiu jazdnú stabilitu v priamom smere či pri zmenách jazdného pruhu, rovnako tak ako lepšiu ovládateľnosť na klzkom povrchu.
V modeli Eclipse Cross je systém S-AWC navyše vybavený tromi jazdnými režimami, medzi ktorými je možné prepínať voličom na stredovom paneli:
V závislosti od konkrétneho trhu sa bude Eclipse Cross ponúkať aj vo variante 2WD (s pohonom predných kolies).
- Úplne nový preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 litra s priamym vstrekovaním paliva: Mitsubishi Motors vyvinulo úplne nový maloobjemový benzínový štvorvalec, ktorý ponúkne výborné jazdné schopnosti aj zaujímavú spotrebu paliva.
Nová pohonná jednotka s objemom 1,5 litra prináša lepší krútiaci moment pri nízkych až stredných otáčkach (v porovnaní so súčasnými benzínovými motormi 2,0 alebo 2,4 litra od MMC) a vykazuje príkladne plochú krivku krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Motor tiež okamžite reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čom sa podieľa hlava valcov so začlenenými výfukovými zvodmi, premenné časovanie sacích aj výfukových ventilov „MIVEC" a kompaktné turbodúchadlo s elektronickým riadením klapky rozvodu výfukových plynov.
Vďaka presnému riadeniu vstrekovania paliva do valcov a sacieho kanála podľa jazdných podmienok motor vykazuje vynikajúcu spotrebu paliva a úroveň produkovaných emisií (hodnoty budú potvrdené neskôr - homologácia pre EÚ práve prebieha).
- Modernizovaný vznetový motor s objemom 2,2 litra: Ďalší vývojový variant súčasnej jednotky 4N14 od MMC pre Eclipse Cross prináša výrazné zníženie trecích síl pohyblivých dielov a podstatné zlepšenie odozvy sústavy vstrekovania.
Vykonané opatrenia priniesli nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie, nižšiu mechanickú hlučnosť a vyšší výkon. Ďalej sa znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozsahu otáčok.
- Prevodovka CVT so športovým režimom radenia s ôsmimi virtuálnymi stupňami: Nová prevodovka ponúkaná v kombinácii s benzínovým motorom s objemom 1,5 litra disponuje režimom Sport s manuálnym ovládaním. Športový režim s ôsmimi krátko odstupňovanými prevodmi pokrýva širšie rozpätie prevodových pomerov pre maximálne zužitkovanie potenciálu motora.
Systém riadenia prevodovky CVT využíva radenie s prevodom do rýchla s cieľom potlačiť zdanlivo váhavý prejav, spravidla vykazovaný ústrojenstvami typu CVT, kedy otáčky motora rastú z pohľadu vodiča rýchlejšie než je nárast rýchlosti. Logika radenia do rýchla prispieva k pocitu mohutnejšej akcelerácie s využitím krátkej jemnej zmeny hnacej sily, kedy ústrojenstvo CVT vyvoláva podobné pocity ako pri radení klasickej automatickej prevodovky.
- Osemstupňová automatická prevodovka: V súlade s požiadavkami zákazníkov je vznetový motor s objemom 2,2 litra v ponuke v kombinácii s novou osemstupňovou prevodovkou, ktorá disponuje širším rozpätím krátko odstupňovaných prevodov, a prináša tak lepšie jazdné schopnosti, nižšiu spotrebu a vyššiu kultivovanosť jazdy.
Nasadenie olejového čerpadla s elektromagnetickým ventilom okrem toho dovoľuje hladký rozjazd po zastavení motora (na podporu funkcie vypínania motora), čo opäť prispieva k lepšej spotrebe paliva.
V závislosti od konkrétneho trhu a prevedenia bude Eclipse Cross so zážihovým motorom s objemom 1,5 litra v ponuke aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Eclipse Cross v súlade s požiadavkami zákazníkov prináša kompletnú škálu najmodernejších bezpečnostných technológií MMC (ponuka sa odvodzuje od konkrétneho trhu a prevedenia). Bezpečnostné systémy vychádzajú zo stratégie nasadenie senzorov rôzneho typu na sledovanie celého okolia vozidla; vozidlo tak dokáže predvídať potenciálne rizikové situácie a pomáha vodičovi sa im vyhnúť:
- Systém zmierňovanie následkov čelnej kolízie (FCM): Prvý uvádzaný systém používa kameru, laserový radar (a radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn v kombinácii s adaptívnym tempomatom) na rozpoznávanie vozidiel alebo chodcov vpredu. Pokiaľ vozidlo zaznamená riziko nehody, varuje vodiča zvukovým signálom a pomáha mu zmierniť prípadné škody, prípadne sa nehode úplne vyhnúť automatickým použitím bŕzd (v závislosti od situácie).
- Systém monitorovania a podpory udržiavania jazdného pruhu (LDW): Ďalší systém upozorňuje vodiča v prípade, že zaznamená nechcené vybočovanie vozidla z daného jazdného pruhu.
- Systém sledovania mŕtvych uhlov (BSW) s asistentom zmeny jazdného pruhu (LDW) a systém monitorovania dopravnej situácie za vozidlom pri cúvaní (RCTA): V tomto prípade systém upozorní vodiča na iné vozidlá blížiace sa zozadu z jednej či druhej strany a pomáha mu pri prechádzaní medzi pruhmi alebo pri cúvaní.
- Adaptívny tempomat (ACC): Štvrtý uvádzaný systém využíva milimetrový radar na sledovanie odstupu za vozidlom idúcim vpredu a pomáha spomaliť Eclipse Cross v súlade s rýchlosťou vpredu idúceho vozidla. Keď sa vozidlo vpredu rozbehne z miesta alebo zrýchli, stačí sa ľahko dotknúť akceleračného pedála alebo ovládača, aby vozidlo opäť zrovnalo rýchlosť jazdy (v medziach povolených zákonom).
- Ultrazvukový systém na blokáciu nežiadúcej akcelerácie vozidla (UMS): Piate tu uvádzané inteligentné bezpečnostné riešenie reguluje výkon motora tak, aby sa zamedzilo náhlej akcelerácii z miesta v prípade, že sa vpredu či vzadu nachádza iné vozidlo či prekážka a vodič omylom zamenil plynový a brzdový pedál alebo zošliapol pedál plynu príliš intenzívne či rýchlo.
- Automatické diaľkové svetlá (AHB): Systém „AHB" sleduje svetlomety a hmlové svetlá vozidiel prichádzajúcich v protismere, rovnako tak ako pouličné osvetlenie a úroveň okolitého svetla; v závislosti na zistených informáciách automaticky prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.
- Multi Around Monitor s Bird View (vtáčia perspektíva): Okolo vozidla je niekoľko kamier sprostredkujúcich 5 rôznych pohľadov: na situáciu vpredu, vzadu, po stranách (vpravo a vľavo) a zhora, resp. zobrazenie z vtáčej perspektívy (360°), čo pomáha najmä pri parkovaní v úzkych priestoroch, navyše s asistenciou vodiacich čiar zobrazovaných na displeji podľa otáčania volantom. Tento šikovný parkovací asistent je ešte doplnený sadou senzorov v rohoch vozidla.
- Elektrická parkovacia brzda a asistent rozjazdu do kopca (HSA): Po aktivácii tejto funkcie vozidlo zostane nehybne stáť aj po uvoľnení brzdového pedálu. Automaticky sa deaktivuje v okamihu, keď vodič zošliapne akceleračný pedál.
ŠPECIFIKÁCIE (špecifikácia pre EÚ)
Vozidlá predstavené na ženevskom autosalóne 2017
D x Š x V (mm) | 4405 x 1805 x 1685 |
---|---|
Rázvor (mm) | 2670 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) | 1545 / 1545 |
Motor & prevodovka | Preplňovaný zážihový motor 1,5 l s priamym vstrekovaním / prevodovka CVT |
Preplňovaný vznetový motor 2,2 l / osemstupňová automatická prevodovka | |
Systém pohonu | Elektronicky systém systém pohonu 4WD |
Spoločnosť MMC zriadila špeciálnu web stránku poskytujúcu informácie o vystavených modeloch Mitsubishi Motors na Autosalóne v Ženeve 2017, na ktorej bude k dispozícii aj video z tlačovej konferencie: http://www.mitsubishi-motors.com/en/events/motorshow/2017/gms2017/