Na pozadí hospodárskeho rozkvetu Japonska v 50. a 60. rokoch minulého storočia dokázala automobilová divízia koncernu Mitsubishi Heavy Industries (MHI) v roku 1960 výrazne posilniť svoje aktivity v tomto odvetví príhodným uvedením úplne nového modelu Mitsubishi 500: malého vozidla s čistým dizajnom, ktoré si rovnako dobre poradilo v meste ako aj na nekvalitných cestách.
Hoci automobilová divízia zastupovala v rámci MHI dôležitú úlohu, vykazovala trochu protichodné výsledky: zatiaľ čo výroba nákladných automobilov a autobusov stabilne rástla až na úroveň jedného z najdôležitejších dodávateľov vozidiel pre ťažké prevádzkové podmienky na japonskom trhu, rodiace sa podnikateľské aktivity v segmente osobných vozidiel stále nepreukázali svoju životaschopnosť.
Snahou MHI bolo zabezpečiť budúcnosť automobilovej divízie v Japonsku A SÚČASNE rozvoj na globálnych trhoch, a tak spoločnosť MHI dospela k názoru, že najlepšou cestou smerujúcou k rastu bude vyčlenenie dcérskej spoločnosti namiesto udržiavania automobilovej divízie ako jednej z mnohých divízií MHI.
Od polovice roku 1967 až po rok 1970* preto MHI zvažovala nasledujúce možné scenáre:
Spoločnosť Chrysler Corporation zhodou okolností v rovnakej dobe zvažovala spôsob, akým preniknúť na rastúci japonský trh.
Riadením osudu Chrysler v rámci svojho prieskumu poslal vo februári 1969 svojich zástupcov na návštevu MHI s cieľom vyhodnotiť jej podnikateľské aktivity v automobilovom priemysle.
Na pozadí vtedajšieho vývoja kompaktného modelu, ktorý by naplnil nové potreby trhu v Severnej Amerike, venoval Chrysler osobitnú pozornosť modelu Colt Galant, ktorého vývoj v MHI bol prakticky hotový...
...Vozidlu, ktoré Mitsubishi Heavy Industries navrhla nielen pre domáci japonský trh, ale aj pre trhy globálne, a to na základe know-how získaného pri vývoji modelového radu Colt. (Colt 1000, 1100 a 1500).
Partneri preto nijako neváhali a rozhodli sa pristúpiť k obojstranne výhodnej dohode:
Chrysler získal prístup k technológiám výroby kompaktných vozidiel a zároveň určité oporné body v Japonsku, zatiaľ čo nová Mitsubishi Motors Corporation získala lepší prístup na medzinárodné trhy:
Zatiaľ čo model Colt Galant odštartoval v roku 1970 úspešný export Mitsubishi Motors do Severnej Ameriky, prvým celosvetovo úspešným modelom MMC bol menší automobil, konkrétne Lancer prvej generácie - odolný a dizajnovo atraktívny malý automobil, o ktorého skvelú povesť sa zaslúžilo okrem iného testovanie na neuveriteľne náročných tratiach Rallye Safari vo Východnej Afrike (Keňa) či Rallye Južného kríža v Austrálii, a to v schopných rukách jazdcov akými boli Andrew Cowan a Joginder Singh ...
*Predaje Mitsubishi v roku 1970:
- Domáci trh: automobily: 209 456 / nákladné vozidlá: 192 917 /
autobusy: 4966 // celkom: 407 339 (medziročne 112%)
- Export: automobily: 21 780 /nákladné vozidlá: 9534 /autobusy: 274 // celkom: 31 588 (medziročne 220%)
** Distribúcia produktov MMC pod značkou Mitsubishi v rámci vlastnej vyhradenej predajnej siete na ďalších globálnych trhoch (Austrália, USA, ...) prebiehala na základe odlišného plánu a harmonogramu.