Pôsobivý návrat značky Mitsubishi v Nemecku pokračuje, ako opätovne dokazujú aktuálne výsledky prieskumu „Indexu služieb zákazníkom v Nemecku" ("Germany Customer Service Index" (CSI)) zverejnené americkou organizáciou J.D.Power and Associates, ktorá je jednou z najprestížnejších inštitúcií v oblasti prieskumu trhu na svete. V tomto celosvetovo uznávanom prieskume spokojnosti zákazníkov servisu sa značka Mitsubishi umiestnila na poprednom mieste v rebríčku všetkých výrobcov automobilov na nemeckom trhu. Mitsubishi získalo najviac bodov v celkovom hodnotení automobiliek a obsadilo tak prvé miesto medzi objemovými značkami.
Štúdia okrem iného ukázala, že pracovníci popredajných služieb, ktorí poskytujú komplexnú podporu zákazníkom počas návštevy servisu, informujú svojich klientov o nevyhnutných servisných úkonoch, ktoré je potrebné na ich vozidle vykonať, a následne si overujú spokojnosť zákazníka s poskytnutými servisnými službami, čo prispieva k budovaniu dôveryhodného vzťahu. Táto pozitívna zákaznícka skúsenosť vytvára dôveru a prispieva k tomu, že značka a služby sú vnímané ako pozitívne, dôveryhodné a odporúčané.
"Za toto ocenenie, z ktorého sa veľmi teším a na ktoré som mimoriadne hrdý, by som chcel vyjadriť svoju vďaku našim dílerom, ktorí svojou neúnavnou oddanosťou každý deň dokazujú, že spokojnosť zákazníkov je pre nich prvoradá. Iba spokojní zákazníci sú verní produktu, značke a predajcom," okomentoval generálny riaditeľ Mitsubishi Motors Deutschland Automobile GmbH (MMDA) Dr. Kolja Rebstock, pričom ďalej dodal: "Tento vynikajúci výsledok jednoznačne potvrdzuje, že Mitsubishi je na správnej ceste - počnúc vyhraneným profilom značky, cez atraktívny a úspešný modelový rad, až po mimoriadne dôležité zákaznícke rozhranie."
CSI štúdia vychádza z online prieskumu viac ako 8 000 vodičov, ktorí odovzdali poznatky o svojich skúsenostiach so službami autorizovaných servisov, ktoré navštevovali so svojimi vozidlami v priebehu uplynulých troch rokov. Účelom prieskumu bolo určiť spokojnosť zákazníka so službami autorizovaného servisu na základe piatich kritérií, ako je kvalita služieb, dohodnutie si termínu návštevy servisu, prístup servisných poradcov, vyzdvihnutie si vozidla zo servisu a priestory servisu. Zákazníci servisu, ktorých nové vozidlá navštevovali autorizované servisy od februára 2014 do apríla 2016, odpovedali na otázky v časovom období od februára do apríla 2017.
Martin Saitz, generálny riaditeľ spoločnosti M Motors SK s.r.o., ktorá je výhradným distribútorom vozidiel značky Mitsubishi do 3,5 tony na Slovensku, k týmto pozoruhodným výsledkom uviedol: „Najnovší prieskum J.D.Power sa síce týka autorizovaných servisov značky Mitsubishi na nemeckom trhu, avšak štandardy autorizovaného opravcu Mitsubishi sú rovnaké pre celú Európu a to od kvality poskytovaných služieb, cez technické vybavenie servisu, školenia a odbornú kvalifikáciu zamestnancov servisu až po predpísaný postup opráv definovaný výrobcom vozidiel. Preto sú výsledky prieskumu J.D. Power relevantné aj pre Slovensko. Zákazník autorizovaného servisu Mitsubishi na Slovensku tak môže očakávať prvotriedne služby vyškoleného personálu. Som veľmi rád, že najnovší prieskum opätovne potvrdil, že spokojnosť zákazníkov je pre Mitsubishi na prvom mieste a to nielen v Nemecku, ale aj v celej Európe vrátane Slovenska."
O značke Mitsubishi: Mitsubishi Motors Corporation je najstarším sériovým výrobcom automobilov v Japonsku. Už v roku 1917 spoločnosť MMC predstavila v Kobe prvý model pripravený pre sériovú výrobu - Model A, ktorý bol poháňaný 2,8-litrovým štvorvalcom s výkonom 35 koní. V roku 1921 začala výroba ľahkých nákladných vozidiel a v roku 1934 nasledovalo predstavenie automobilu PX-33, ktorý bol úplne prvým sériovo vyrábaným japonským SUV s pohonom všetkých kolies s dieselovým motorom. S SUV modelom Pajero, ktoré v špeciálnej úprave pre rally dvanásťkrát zvíťazilo v Rally Paríž Dakar, sa Mitsubishi zapísalo do histórie. Značka však dokázala skórovať aj v on-road motoršporte, kde patrí s piatimi titulmi majstra sveta v rally WRC medzi najúspešnejšie automobilky v tejto súťaži. Dnes je trvalo udržateľná mobilita pevne zakotvená ako cieľ v stanovách spoločnosti MMC. Vďaka elektrickému vozidlu Mitsubishi Electric Vehicle (MiEV) bol vykonaný úspešný krok smerom k e-mobilite, Outlander PHEV je prvým plug-in hybridným SUV s elektrickým pohonom všetkých kolies na svete.
Zdroj: Článok „Werkstattzufriedenheit nach J.D. Power: Importeure schlagen deutsche Platzhirsche" uverejnený na web stránke automobilwoche.de dňa 28.6.2017, pojednávajúci o 1.mieste značky Mitsubishi v nemeckej štúdii spokojnosti zákazníkov so servisnými službami v Nemecku podľa J.D.Power 2017 Germany Customer Service Index (CSI)