Nový Mitsubishi Outlander PHEV je prvým modelom SUV Plug-In Hybrid s pohonom všetkých kolies na svete. Disponuje veľkorysým vnútorným priestorom, jazdnou dynamikou elektrického pohonu, vysokou bezpečnosťou a modernou technológiou.
Predstavuje unikátnu kombináciu 2 elektromotorov poháňajúcich prednú a zadnú nápravu a spaľovacieho benzínového motora s generátorom. Vďaka tomu dokáže jazdiť úsporne a ekologicky v meste a súčasne dosahuje vynikajúci kombinovaný dojazd až 600 km ako potvrdili odborní novinári zo Švajčiarska pri náročných testoch. Maximálny výkon predstavuje až 224 konských síl a kombinovaná spotreba od 2,0 l / 100 km*. Pohonný systém disponuje inteligentným systémom jazdných režimov - čisto elektrickej jazdy s dojazdom viac ako 50 km, sériového generátorom podporovaného a paralelného výkonného hybridného pohonu. Pre tieto vlastnosti je nový Mitsubishi Outlander PHEV vhodný pre každodenné mestské cestovanie aj aktívne využitie mimo mesta.
Mitsubishi Outlander PHEV umožňuje bezemisnú jazdu v čisto elektrickom režime s dojazdom až 45 km (podľa WLTP) a to až do rýchlosti 135 km / h. V tomto režime teda Outlander PHEV nespína zážihový motor a tým pádom nespotrebuje ani liter paliva. Naopak konvenčné hybridy umožňujú dojazd v čisto elektrickom režime iba niekoľko málo kilometrov a následne sa pripája zážihový motor. Tým pádom rastie spotreba paliva a množstvo produkovaných emisií. Zároveň s tým teda klesá efektívnosť a výhody možnosti elektrickej jazdy.
Vo svojej podstate majú hybridy taktiež nízke lokálne emisie a pri vyhovujúcom štýle jazdy vedia byť úsporné. Pri pomalom posúvaní v kolóne v mestách a na diaľnici pri vyššej rýchlosti sa ale výhoda konvenčných hybridov trochu stráca vzhľadom na nízky dojazd v čisto elektrickom režime.
Štúdia taktiež odhalila, že v prípade dobíjania priemerne 1,6x denne predstavuje úspora paliva až 70% (oproti porovnateľne veľkému vozidlu s bežným zážihovým motorom)*.
*Založené na prieskume trhu v roku 2019
Prečítajte si viac o záruke na batériu pohonu: TU.
Plne hybridný pohon pozostáva z troch navzájom prepojených zložiek: zážihového motora, elektromotora a batérie. Kľúčom k fungovaniu tohto systému je optimálny tok energie medzi všetkými tromi súčasťami. Elektromotor spätne získava energiu pri brzdení, a ak sa vozidlo pohybuje stálou rýchlosťou, prenáša nevyužívanú energiu do batérií pre neskoršie využitie, napríklad pri jazdení v kolóne. Batériu preto nie je potrebné dobíjať a súčasne sa minimalizuje spotreba paliva.
Ako HEV funguje?
Hybrid nemá jeden hybridný motor, ale komplexný hybridný pohon. V závislosti od rýchlosti jazdy využíva vozidlo s hybridným pohonom buď iba elektromotor, alebo iba spaľovací motor, alebo oba tieto zdroje súčasne.
Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) je označenie pre paralelné hybridné automobily, ktorých batériu možno dobíjať aj z externého zdroja elektrickej energie (elektrické zásuvky).
Ako PHEV funguje?
Plug-in hybridy (PHEV) fungujú rovnako ako autá s hybridným pohonom. Naviac však majú výhodu spočívajúcu v možnosti dobíjania z externého zdroja elektriny. Väčšia kapacita akumulátora im umožňuje bezemisnú prevádzku na vzdialenosť až 45 km (podľa WLTP). Vodič však môže prepnúť na hybridný režim, ktorý šetrí akumulátor, a dlhšie cesty možno absolvovať len so spaľovacím motorom.
Nižšie v tabuľke sú uvedené jednotlivé benefity technológie PHEV.
Z tohto porovnania vyplýva, že technológia PHEV je pre užívateľov oveľa lepšia a efektívnejšia z hľadiska každodenného využitia.
Všetky tieto výhody ponúka samozrejme aj Mitsubishi Outlander PHEV..
HEV | PHEV | |
---|---|---|
Bezúdržbová batéria | ![]() |
![]() |
Nižšie opotrebovanie komponentov brzdového systému | ![]() |
![]() |
Nižšia spotreba paliva | ![]() |
![]() |
Nižšie prevádzkové náklady | ![]() |
![]() |
Bezemisná jazda | ![]() |
![]() |
Vyšší dojazd čisto na elektrinu | ![]() |
![]() |
Čisto elektrická jazda pri vyššej rýchlosti | ![]() |
![]() |
Možnosť dobíjania | ![]() |
![]() |
Stále váhate? Porovnajte si náklady na jazdu s novým Outlanderom PHEV a s Vašim súčasným vozidlom TU.
*Norma WLTP, čiže Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures, skladajúca sa z WLTC (World Harmonized Light Vehicle Duty Test Cycle), pri ktorom prebieha meranie emisií a spotreby paliva a RDE (Real Driving Emission), teda v druhom prípade z jázd v reálnej prevádzke, kde prebieha meranie niektorých vybraných zložiek emisií, nedochádza však k meraniu spotreby. Nový cyklus WTLP charakterizuje oveľa dynamickejší štýl s radom prudších zrýchlení, menej státia na voľnobehu a maximálna rýchlosť posunutá na 130 km/h.